در كوير چگونه تنفس كنيم؟
تاريخ : 8 / 8برچسب:صاعقه,کویر,نفس, | 1:35 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::در مناطق خشك و كويري معمولا تنفس از راه دهان انجام مي‌گيرد در حالي كه در مناطق شمالي كه هواي مرطوب تري دارند تنفس از راه دهان ديده نمي‌شود.

جراح فك و صورت با بيان اينكه دو سوم ايران را مناطق خشك گرفته است در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گفت: اين حالت تنفس از راه دهان در مناطق خشك و كويري تشديد مي شود.

وي براي رفع اين معضل در اين مناطق توصيه كرد: كه در شب ها از بخار سرد كه توسط آلتراسون با امواج صوتي باعث تبخير آب مي شود كه اصطلاحا حالت بخور سرد را دارد در تابستان بيشتر به دليل اينكه گرما را ندارد و هواي تميز را ايجاد مي كند استفاده شود.

وي در ادامه گفت: اين حالت در قسمت هاي شمالي و جنوبي كه مرطوب است كمتر ديده مي شود.

در مركز ايران و غرب بخصوص شرق كه ناحيه كويري است اين حالت شدت پيدا مي كند و بدترين زمان فصل پاييز است كه به مدت زيادي باران نيامده تابش خورشيد كج مي شود و باعث مي‌شود تبخير سطح آب هاي زمين انجام نشود بخار اب ايجا نشود و مشكلات تنفسي از راه دهان بيشتر به چشم بيايد.

اين جراح در ادامه گفت: در اين مناطق كويري و خشك تنفس دهاني عفونت بيني عفونت ريه و بسته شدن راه هوايي تنفسي از راه بيني را داريم.

اما در تابستان چون خورشيد مستقيم مي‌تابد باعث مي شود آب هاي سطحي تبخير شدند و هوا خنك تر شود و به اين ترتيب تنفس از راه بيني بهتر انجام شود.


این صفحه را به اشتراک بگذارید